مشعل گازی

مشعل گاز سوز

مشعل گازی

مشعل گاز سوز

مشعل گاز سوز بدون فن


در سیستم مشعل گازسوز بدون فن از دمنده هوا و یا فن استفاده نشده است و هوای احتراق از دو روش تامین میگردد. با گذشتن گاز از اریفیس یا نازل گاز، سرعت گاز افزایش وموجب ایجاد خلا پس از آن می شود این خلا باعث مکش هوای اطراف به داخل لوله مشعل گازسوز می شود این هوا را هوای اولیه می نامند. مخلوط گاز و هوای اولیه پس از گذشتن از لوله های مشعل گازسوز و در اثر تماس با جرقه زدن یا شمعک (پیلوت) تعبیه شده در جلوی لوله مشعل مشتعل می شود ولی هوای اولیه اختلاط شده با گاز کم بوده لذا مابقی هوای مورد نیاز جهت احتراق کامل را از محیط داخل کوره و اطراف شعله در یافت میکند که به آن هوای ثانویه می گویند. اکثر مشعل های نانوایی ها و دیگ های آبگرم با ظرفیت پایین ، مشعل سونا خشک و..... این نوع می باشد.

تشخیص شعله در مشعل گازی

اجزا و ساختمان هر دو مشعل گازی و مشعل گازوئیلی بسیار مشابه بوده و فقط در تجهیزات مربوط به نوع سوخت مانند شیر برقی ها ، پمپ گازوئیل  و روش تشخیص شعله با هم تفاوت دارند.
تشخیص شعله، در مشعل گازی با ظرفیت پایین تشخیص تشکیل شعله و صحت عملکرد به عهده میله یونیزاسیون می باشد. این میله با جذب یون های غیر همنام که در اثر واکنش شیمیایی احتراق صورت گرفته و ایجاد یک اختلاف پتانسیل بسیار کم بین یون های شعله و زمین ( اتصال سیم ارت) تشکیل  شعله را تشخیص میدهد. به همین سبب در مشعل گازی که از سیستم میله یونیزاسیون برای تشخیص تشکیل شعله استفاده میشود اتصال سیم ارت بسیار ضروری می باشد.
بامین تهویه ارائه کننده انواع مشعل گازی با بهترین قیمت 02188306500